Kontor rengøring – rådgivning For de rengøringsfirma

For kontrakt rengøringsvirksomheder er kontor rengøring det mest konkurrenceprægede marked at bryde ind. Nogle organisationer ændre deres rengøringsmidler på en regelmæssig basis, hvert år eller nogle endda hver seks måneder, fordi de ikke kan finde en virksomhed, der konsekvent opfylder deres krav. Hvad vi finder, at disse virksomheder ikke har en klar indikation af, hvad der forventes fra den rene. Efter et stykke tid de klager over, at standarder er faldet.
Denne sætning “standarder er faldet” gentages ofte af et selskab repræsentant, der klager over rengøringen. Så du spørger hvad aspekt af rengøring har eller ikke sker. Svaret er ofte i retning af, godt dens alle gjort, men standarden er ikke hvad, vi er kommet til at forvente. Så du spørger så, hvis de kan give konkrete eksempler, så disse kan udbedres. Svaret; «ikke rigtig det bare at standarder er faldet “. Dette er den mest frustrerende del, hvis du er rengøring tjenester selskab. Så du går at besøge lokaler, tale til virksomheden og til rengøringsassistenter. Ofte kan du finde intet er faktisk forkert med rengøring og, alt efter kontrakten er ved at blive opfyldt. Dette kan meget vel være begyndelsen af processen med firmaet forsøger at erstatte du.
Hvorfor sker det? Det kan ske for en række årsager, men princippet grund er at renseprocessen kunder forventninger ikke afspejles i den rengøring tidsplan, som den ændres med tiden, eller det kan simpelthen være urealistisk og tager ikke hensyn til naturlige forværring i bygningen.
For eksempel kan det være at nogle medarbejder har fundet cup ringe på deres skrivebord og klagede over, at disse ikke at være rengøres. Rengøringsassistenter da kontaktet om dette fastholder, at de aldrig kan rense det særlig skrivebord, fordi det er altid fuld af dokumenter. Eller nogen har flyttet deres arbejdsstation og klagede over mængden af fnug og snavs akkumuleret omkring ledninger af deres computer. Som følge heraf gør rengøringsassistenter naturligvis ikke et godt stykke arbejde.
Hvordan er disse problemer overvinde? Den bedste måde at undgå disse problemer er at udføre en rengøring undersøgelse af lokaler i hvilke sådanne detaljer kan fremhæves og en mulig løsning foreslog. For eksempel skriveborde kan poleres på Skift og hvornår det er tid til en bestemt blok af skriveborde til poleres individer hvis skriveborde bliver gjort er underrettet om den forestående ren og instrueres i at rydde deres overflader. Hvis de gør ikke så de ikke kan klage, hvis de ikke er poleret.
At have produceret en detaljeret rengøring undersøgelse bør det så være muligt at sætte sig ned med klienten og diskutere hvilke dele de gerne vil tage, og som kan ignoreres. På dette grundlag kan der derefter ydes et citat. Begge parter er så meget klar med hensyn til omfanget og standarden af den rene. Så bliver hvad var subjektive før objektive og målelige. Rengøringsassistenter skal vide præcis hvad der forventes af dem og kunden skal have en mere realistisk og objektiv vurdering af rengøring. Rengøring undersøgelser udført korrekt kan spare dig for klager og det potentielle tab af kontrakter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *